palastine

palastine

السبت، 22 مارس 2008

الملل

طبعا موضوع ممل و طبعا لو حدبدأ يقرا حيقول ايه البت الفقر النكد ديه بس بما ان محدش حيقرا المخروب بتاعى ده-و فى قول آخر بلوج-
فأنا حرة و البلوج بلوج أبونا... عامة رجوعا لموضوعنا منذ فترة بعيدة و أنا أشعر بقوة بأنى فى حالة انتظار لماذا؟ لا أدرى ربما للحياة و لا أستطيع أن أقنع نفسى أن هذه هى حياتى الآن ..هلأ.. دلوقتى.. الحين .. الساعة...right now ...Maintainant...
هى دى اللغات الى أعرفها بقة
الفكرة أن الموضوع مسيطر على إلى درجة التى لا أزكر كنت فيها منغمسة فى أى شعور دون انتظار القادم
فى ثانوى مستنية الجامعة و فى الكلية مستنيىة التخرج و بعده مستنية أتجوز و لما أتجوز مستنية أخلف و لما أخلف مستنية العيال يكبروا و بعد ما يكبروا حستنى يتجوزوا ثم المعاش ثم الموت
امتى حعيش امتى حياتى حتبدأ
أنا عمرى معشت حتى سنى و أنا صغيرة كنت عاملة فيها كبيرة و أم العريف و لما كبرت نفسى أعيل و استعبط مش عارفة ده الملل و لا الهبل و لا أنا كنت بكتب ليه اساسا

هناك تعليقان (2):

حاتم عرفة يقول...

نايس يا سورا
كلام جميل
استمرى
نرجو التواصل

بلوجاتي يقول...

اللي بتقوليه عادي جدا و بيحصل لما يكون البني ادم مخه نضيف شوية - التساؤلات الفلسفية بتاعتك دي البداية و ارجو انها متكونش النهاية يعني لازم تلاقي الأجابات
و اللي هيا من وجهة نظري ان الواحد لازم يعرف دوره في الحياة اللي ربنا راسمهوله و يعرف انه ليه رسالة يؤديها عشان حياتنا متضيعش هباء و نلاقي حاجة نقولها لما نقابل وجه كريم